Äntligen hemma!!



Ja egentligen skulle jag hämta hem DILLBA och Jenka i dag hade jag tänkt...
Men då Ac:n inte fungerar som den ska tyckte jag de Var bättre att sticka igår kväll, både för min och hästarnas skull.
Skulle tippa på att vi stack runt 18.15 eller nå och Var hemma till 23 tiden.

Inte var dom alls så tjocka som jag räknat med heller!!
Tycker båda var i jätte fint sommar hull ;-)
Gick bra att både lasta och åka med dom som vanligt men dum som jag var tog jag genvägen även hem, men gick skapligt ändå men sakta....

Väl hemma tyckte jag de Var lika bra att släppa dom med flocken direkt, lika bra att passa på när både mamma och Tomas var med.
Å vist gick de skapligt lugnt till väga.
Ingen förutom Flinga brydde sig i DILLBA, men alla utom Fjant var nyfiken på Jenka!!
Tur dom har lite taskig kondis ändå för de blev inga tok rus iaf.
Men Jenka fick slå ifrån flera gånger, Dusty var mest på och ville hälsa men Jenka bara vände och gick/sprang iväg...
Sen åt alla en vända och så sprang dom lite igen osv.
NÄR jag gick och la mig vid 2 så var allt frid och fröjd, lika så när jag steg upp i morse.
DOCK verkar DILLBA och Jenka lite halv sega idag, följde med ut på bete en vända men drog sig snart nog hem till driften för vila....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0