Hästar inne i natt...

Ja Flinga och Fjant får tillbringa natten inne.
Flinga går orent nu ikväll, sett hon legat mycke på em och kvällen och nu går hon inte riktigt 100.
Nå tok med vänster fram, puls på båda fram men ingen feber eller påverkad på annat sätt.
En svullnad på nedre delen av skenan, som en liten Galla nästan, men ser inte nå hål efter nå bett...
Får avvakta och se hur hon ser ut i morgon.
I trav syns de mindre...
Fjant kliar ju lite I år jämnfört med andra år, all man är kvar än så länge men lite har släppt på svansen.
Men han har mer svans än ex Tepee, kliar väl egentligen inte mer än någon annan...
Men skönt ändå för han att komma in i kusfritt stall och få lite begränsat med mat ;-)

Nä nu får de räcka med "sjukstuga" här....
Jag behöver lugn och ro känner jag...
Atlas har inte haltat sen han fick medicin utskriven i Alla fall...
Han var ju haltfri när han börja äta oxå men då vinkla han ut tassen, nu går han som han ska!

Själv e jag ju oxå lite halv knackig för tillfälle...
Förra veckan krongla ju ryggen så jag knappt kunde gå måndag kväll-tisdag eftermiddag.
Trodde själv de var njurarna som spöka så jag fick åka till hc, men varken urin eller blodprov visa på något så dom trodde på överansträngning....

NU blire film, sen ut och kolla läget i stallet....
Hoppas på de händer nå roligt snart som jag kan skriva om och inte bara krämpor och sjukstuge gnäll....

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ahaaa, såg inte att det var i full :) Typiskt.

Har du nåt shettis-träns över? :) Letar inget speciellt, utan ett vanligt träns bara, men de ska inte vara allt för slitet såklart! I fint skick :)

2011-07-27 @ 11:43:01
URL: http://jen81.blogg.se/
Postat av: Linda E

Nog lär du väl ha nå roligt att skriva om snart =o)

2011-07-29 @ 11:15:01
Postat av: Linda E

Nog lär du väl ha nå roligt att skriva om snart =o)

2011-07-29 @ 11:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0