Nu börjar de komma in saker...



Första sadeln uppe på väggen...

Just i skrivande stund ser stallet ut som en rövarkula!
Har alla saker i fodertunnor och på golvet och boxväggarna.
Har frigjort alla krokar och hängare för att göra rent och sätta upp i de nya.
Alla garderober är nu flyttad till nya sadelkammaren och jag har börja torka ur och fylla på dom med saker som fortfarande är oanvänt och ligger i påsar.
All utrustning som tidigare hängt i stallet skall göras rent och smörjas innan jag ska flytta de, så de är lite kvar att göra ännu.

Fördelen i stallet blir nu mer plats, jag har alltid sakna plats i stora delen att hänga upp spade, grep och såna saker pga de har varit fullt överallt. Har alltid fått flytta runt dessa saker beroende på vad man ska ha gjort där inne. Men nu finns flera m vägg även där inne!

En stor fråga jag ställer mig själv är: vad ska jag ha så mycke utrustning till?! Vist behöver alla hästar ha saker som passar just dom, men behöver dom flera uppsättningar av allt?? Ex vis vad ska jag med 30 talet täcken att göra åt shettisarna när de i stort sett bara används natten innan utställning?
Varför har man typ 20 extra bett? Extra av allt som sagt...
Men sälja lite då??
Nja... Kan ju vara bra att ha ;-)
Snål som vanligt e jag ju, köper och lägger på lager till framtiden!
Men inte alls bra de heller har jag märkt, Sissi har minst 4 nya täcken, flera nya grimmor, lindor, ny sadel m.m. Detta är ju tyvärr inget som kommer till användning nu ;-(
Så de är väl helt enkelt bättre att använda sakerna då medans tider är, eller hur....

Nu ska jag ut och göra kväll med alla djur, Sen ska jag bära lite saker till nya kammaren och göra kväll där inne oxå...

Kommentarer
Postat av: Marie

Oj här går det då fort med bygget :) Hade tänkt komma och hälsa på er idag men ville inte störa er :p Kanske dyker upp en kväll i veckan istället då!

2011-07-03 @ 22:45:41
URL: http://marieivarsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Kommer bli super snyggt!

2011-07-04 @ 09:56:34
URL: http://nogg.se/AnnaSall

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0