Första reab veckan samt ekonomi!

Ja vad säger man om första reab veckan då??
De har gått mycke bättre än väntat! Atlas har varit så duktig så...
Trodde inte alls de skulle gå så pass smidigt att hålla honom still. Men då har han i stort sett haft dygnet runt passning oxå.
IGår fick vi börja utöka några av promenaderna till 10 minuter. Blir precis fram och tillbaka och hämta posten de. Då får han lite tid att nosa och så oxå. Sen är de 5 minuter ute samt total vila inne ännu.
Nästa besök på strömsholm kommer vi få vidare instruktioner för kommande veckor.
Hoppas ju att de på nå vis går att hoppa över simträningarna och göra nå annat likvärdigt iställe, de blir långa resor att simträna för oss som bor här.
I övrigt så är de massage på schema, försöker hålla han mjuk så gott de går den vägen. Dock vågar jag inte stretscha honom ännu, Men de gör han så bra själv, kastar ner frambenen och upp med bakenoch strecker sig riktigt flera gånger om dagen, varje gång vi ska ut för rampen är de den ställningen innan han ska börja gå!


Över till ekonomi....
DE är ju faktiskt så att jag inte är döv eller knäpp.
Men jag ska berätta för er som inte vet, eller tror er veta...
Tomas jobbar inte över för att jag behöver pengar till djuren!
MINA djur kostar inte Tomas en enda kr vare sig i inköp, underhåll, försäkringar, frisk eller sjuk!!
SÅ nej, ni kan sluta prata, fundera och spekulera!!
MINA djur betalas enbart av mig!!
Vare sig dom är frisk, sjuk, behöver något så betalas de ur min ficka.
Tomas och jag har inte gemensam ekonomi utan delad, min lön mina pengar, hans lön hans pengar.
Å vad de gäller stallbygget har inte De heller belastats från Tomas som någon har undrat, stall före garage när Tomas så gärna vill ha garage... Ja men som sagt, inte upp till mig om de blir garage eller inte.

Men ni som undrar i fortsättningen, fråga! FÖR jag blir irriterad att höra på omvägar...

Vad de gäller Atlas reab "bortskämdhet" under de första veckorna är de mitt bekymmer, har jag kostat på en operation för 14000 känner då iaf jag att man måste göra de man kan för att ge han de bästa förutsättningarna för att bli bra! JAG tror inte Atlas mått bra av bursittande så därför har jag valt att göra som jag gör. Han valde ju trots allt inte att flytta hit, men mitt val när han flytta hit är ju bla att göra de jag kan för Han även i de tråkiga stundepna, vad är egentligen några veckor? Jag tycker inte ens att de är nå offer att ställa upp för ett sjukt eller skadat djur, de är en skyldighet man tar på sig när man skaffar dom anser jag...

Dusty fick ju mer medicin innan vi åkte till strömsholm, nu har hon varit utan igen några dagar och De ser ut att gå bra ännu. Har köpt hem torr hö oxå nu, vet tyckte ju jag skulle ge henne de om hon inte blev bättre, så nu äter dom både och en övergångsperiod här. Så de blev till att börja med hö tidigare än vanligt i år. Brukar ju vara i april/maj de blir varmt och De blir hö. Misstänker de kan bli hö hela sommaren här med Fånghästar igen...
Nu ska jag få lite gjort idag med på min lediga dag...

Kommentarer
Postat av: Marie

Irriterad man blir när andra ska lägga i ens ekonomi! De ska väl dom skita i.. Men bra av dig att skriva om de ändå så får dom som pratar en knäpp på näsan :)

2011-03-09 @ 13:47:21
URL: http://marieivarsson.blogg.se/
Postat av: Kicki

Tänk att en del måste fundera på vilken av er som lägger ut pengar på Atlas och dom andra djuren :S VARFÖR vill man ens veta´t??

2011-03-25 @ 21:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0