Geten och hans mamma dagen innan...



Ja vad säger man?
Kolla in Örlys skägg!
Har de funnits ett skägg pris i morgon har vi garanterat vunnit de...

Man och svans är rent, resten får jag ta med de klackspark helt enkelt. De finns ingen möjlighet för mig att bada dom med rinnande vatten.
Örlys vita fält är inte vit, snarare lite pissgul, ska försöka ta de värsta bara dom torkar på lite. Dom kom in som 2 isbjörnar i dag, manen hade fryst fast i pälsen men nu är dom i alla fall finare än innan.
Med så här mycke päls sitter inte visningstränsen bra alls...
Säkert fler som har samma bekymmer men de som kommer söder i från har en fördel att deras hästar fällt mer, men de kan ju hända dom inte fällt jämt och ser sjabbiga ut iställe.
Något putspris kommer jag aldrig någonsin få på mina hästar, just pga dom är hästar och lever som hästar! Stöv är bra mot väder och vind och dom ska ju fortsätta vara ute sen så jag bryr mig inte värst mycket i att de är lite grått här och där...

Just nu ser de väl inte så lovande ut...
Snö, snö och åter snö!
Mamma som åkt Faluvägen idag sa den inte alls var nå vidare, oplogad så klart men hoppas de blir gjort idag iaf! De har kommit över 10 cm och snöar ännu. Hur lugnt man än kör vet man ju inte vad man möter...
Hoppas vädret ger med sig snart så jag Kan släppa ut mor och son!
Tanken är att dom får gå ute i natt och sista finputset blir i morgon.
Men de förutsätter så klart att de slutar snöa så dom inte blir pissblöt och fryser ihop igen...
Stort tack till Ulla-Britt som passa Atlas under tiden så jag fick dona på, lite kallt blir de ju åt händerna att hålla på med glans och torrschampo utan vantar men inte som jag trott...

Kvar att fixa är transporten, har packat foder och Tomas drog fram den, tur med 4x4 drift när transporten var insnöad och måste över en snöhög ;)
Kameran ska sättas dit den med så jag ska nog leta fram den och monitorn nu så de är klart till i morgon. Max 1 minut så är den på plats! Är så glad för den, å varje gång den ska användas sänds alltid en tanke till världens bästa Nickan så klart...

Nä nu har jag surra klart för denna gång! Hoppas nästa inlägg har nå roligt att komma med vad de gäller resultat, kritik och placering....

Kommentarer
Postat av: Linda E

Det finns en uppfinning som heter sax Kusin ; o) den kan/får man klippa käklinjen = getskägget med då brukar grimman etc sitta lite bättre o man ser att det är en shettis...Syns imorn.

2011-03-18 @ 22:14:34
URL: http://www.trollans.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0