Någon frivillig som vill följa med på reab??


Bild på strömsholms slott knäppt från baksidan...

Som rubriken lyder, är de någon som kan tänka sig att följa med till Gävle v 12 och eller Falun v 13 på reab? Måste nog ha med mig någon som kan hjälpa mig att lyfta ur Atlas ur bilen. Vist får jag säkert hjälp av personalen på plats på båda ställena men tänk om han måste ur efter vägen? In i bilen fixar han och jag de själv, men ur är de omöjligt för mig att lyfta honom nu. Hör av dig snarast om du vill med ;-)
I Gävle blir de gåband i vatten igen och i Falun blir de riktigt sim om de går att få i han i polen vill säga...

V 14 blir de återbesök hos vet på strömsholm igen, då har både jag och Tomas tagit ledigt igen... Undrar hur jag jobbar kvällen innan, skulle ju vara mysigt att hyra torpet igen och en dag till i den miljön, men av praktiska själ är de ju så klart bättre att åka över dagen.

Övrigt som händer då?
På lördag är de då dax för utställningen med Jenka och Örly!
Faktiskt gruvar jag mig inte för vägen nu, den var inte alls livsfarlig sist vi åkte där. Vist är de vinter väg bit vis men gången före var max hastigheten nästan 60 fast jag har bra vinter bil med 4x4 drift.
Hade lika tur denna gång, hästarna går i klasserna efter varandra, start nr efter varandra även nu. När Örly går ut går Jenka in direkt!
Sen är de väl bara hoppas att inte någon av mina hästar kommer att stå för dagens lägsta poäng denna gång oxå ;-)
DE var ju Flinga och en till som hade sämst sist, men de var Flingas gång som drog ner poängen då, typ fick hon ju dock 8 p på.
Den här mannen som kommer döma har jag ju pratat i telefon med flera timmar innan jag köpte Dusty och Jenka. Inte alls så roligt samtal då eftersom de var Dusty mitt intresse låg hos mest då, och hennes stam såga han längst fotknölarna då. Men när han sen fick höra om Jenka så blev de andra bullar, de var ju så då att om jag köpte Dusty följde ju Jenka med på "köpet" eftersom dom inte skulle delas på. Köp "Skit"hästen om du får ett kanon Sto med tyckte han då. Bara Jenka är värt priset kommer jag ihåg han sa, å tänk så rätt han hade!
Men eftersom han var väldigt tydlig i frågan om ovisade hingstar så är jag rädd att de tyvärr kommer påverka Örlys poäng till de sämre...
Men men, smällar jag får ta! Han är ju inte av sämre värde för mig ändå och jag tror inte förra domaren har sämre förmåga att se, han gav ju trots allt 8 på typ så de ska bli spännande nu att se.
Örlys motstånd består av bara hingstar, några har inte visats alls och några har fått samma poäng som honom.
Jenka kommer bara gå mot ett annat Sto, på pappret kanske något sämre då den är premierad på 39 p men på en utställning är ju allt för dagen och hur dom visas upp betyder mycket, så tyvärr har jag inga höga förväntningar. Jenka är inte i topp skick, förhoppningsvis något ren men saknar man, lite bukig osv. Sen är ju inte jag en visare av toppklass heller precis! Tar de ju inte på så stort allvar, huvudsak hästen går med typ...
Men om jag lägger manken till, försöker visa upp henne bra och ger henne en chans att visa sitt rätta jag, Ja då skulle hon nog kunna få bra poäng! Så tyvärr hänger nog allt på mig, för som sagt, ingen dålig häst. Vist kan allt hända, men vi får se, är hon på topp och jag anstränger mig så kan de gå bra..


Kommentarer
Postat av: jennie

Frivillig bärhjälp har hört av sig så frågan löste sig!

2011-03-16 @ 14:34:20
Postat av: mamma

undra vem det kan vara!! =)

2011-03-16 @ 20:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0