Reab besök nr 2!



Ja hit till Gefle hund och katt praktik tog vi oss idag efter en totalt felkörning först.
Utan guid i telefon har jag nog snurrat runt och leta ännu, för de var inte de lättaste att se. Inte såg väl byggnaden ut som jag tänkt mig heller precis! Typ mitt i nå industriområde, inga skyltar efter vägen och en liten skylt på huset, samt att man skulle runt på baksidan. Så tur mamma kände någon som ledde oss rätt via tel.

Vad tyckte Atlas om dagen då?
Jaaa, precis lika roligt som vanligt!!
Tur nog var väntrummet stort och lite djur, men så fort något rör sig, folk, djur eller en skugga, Ja då är han på hugget och ska leka!
Men tråkiga folk och djur på dagis idag med, så han hitta på eget hyss en vända!
Han hitta nämligen en kompis (tyg hund) på en fönsterbräda....
Å vips innan matte hann reagera hoppa Atlas upp på fönsterbrädan och tänkte ta den ;-)
Tur nog hann jag med att lyfta ner han....

Vi fick börja med att klättra på en stor pilates boll, mot min förskräckelse, tänk om han ramlar ner!!
DE var en stor boll på 85 cm så jag blev nervös och med hela tiden utifall...
Men de gick galant, han både låg med frambenen och stod med fram benen på den. De är till för att han ska arbeta och dra ihop benen.
Hon rekommendera oss att köpa en sådan boll och träna hemma, fanns på rusta billigt.
Sen bar de iväg till gåbandet och där blev de 9 minuter promenad, denna gång med några sekunders paus var 3.e minut.
Allt såg bra ut enligt denna gymnast oxå, dock hade hon inte samma syn som strömsholm Ang vad vi ska göra och inte.
Strömsholm sa ju vi fick trava någon minut men de avrådde hon. Lika trodde strömsholm de skulle räcka med 2 simbesök men hon tyckte de skulle vara mera. Så vi får se hur de blir med allt, 2 veckor efter återbesök hos vet tyckte hon vi skulle boka tid igen och de kanske jag gör eftersom Atlas tycker maskinen är rolig, han klev upp själv i den idag.
Nytt blir from att Atlas går ut på rampen och får gå de 4 trappstegen in till huset. 20 min promenader denna v ut och sen öka på.
Jag har ju Hellst vilja slippa simträningen i Falun och de kommer jag slippa oxå, vi fick tid i Gävle i maskinen nästa v iställe och de tycker jag blir bra!

När vi skulle hem ringde jag Marie och hörde efter var rusta låg, skulle ju köpa bollen. Men hon hade ingen aning...
Åter igen ringa mammas kompis, å de visa sig att rusta låg en par hundra meter från vet.station bara på andra sidan vägen :-)
Ha ha jag kände igen mig direkt när jag kom dit på parkeringen, De var ju där jag använde mitt första rullande dass ju! (Läs transport) var ju så hemskt nödig när vi hämtat den i Uppsala så vi stanna ju där när vi skulle på Willys och handla. Dock tänkte inte jag längre och pinka ju där bak i transporten, på gummi mattan, hela ekipaget stod snett så allt rann ut! Tur jag kunde skylla på hästen då :-) (som inte var med) ha ha...

Mycket förvånad över vilken prisskillnad de kan vara på ett reab besök, stort sett samma egentligen men skiljer flera hundra i pris... lustigt...
Nu laddar vi om till nästa vecka och nya 30 mil i bilen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0