fredag den 13.e... maj...

Skrock dag riktigt idag....
En sån här dag man inte bör göra något, olyckornas dag sägs de ju.
Men vissa säger oxå att de är deras turdag...
Medan andra aldrig märker av den...

Själv vet jag inte vad dagen kommer bjuda på, är en del som skulle göras. Stänga av en bit av vinter hagen och gödsla den så de blir bättre bete framöver, men jag känner mig lat idag! Men vet även att ju fortare de görs desto bättre och mer gräs blir de där.

Dystert väder är de, de liksom hänger regn i luften. Varningar för mycke regn här i helgen och de skulle passa gödningen bra ju, men vårt "jordbruk" hänger inte med i tiden, här är de gödning för hand som gäller och inte med maskiner! Brukar gå ganska snabbt ändå att få ut dom där korna även om de inte är de roligaste att göra.

Jag är ledig hela helgen, nästa gång jag blir ledig en hel helg blir midsommar, då har jag även semester ju, men fram till då är de bara köra på!
Å eftersom jag är ledig ska Tomas jobba :-( sen har han ved att bråttas med resten av tiden som de låter! Men de händer ju någon gång per år att vi får någon dag ledigt tillsammans...

Efter att ha lagt sadelkammar bygget helt på is denna vår pga tid och ork så har jag helt plötsligt fått en väldig lust att börja på med bygge ändå... Jag har ju sadelkammaren inne på övervåningen i dagsläge, å de skulle vara skönt att frigöra de rummet till andra saker! Är ju faktiskt de finaste rummet egentligen och de skulle vara skönt att få ut sakerna därifrån!! Men mycke av de saker som är där uppe skall ju säljas.
Någon som är i behov av nå? Både nytt och bättre begagnade saker! Har ju gjort i ordning en säljes knapp till bloggen MEN inte lagt ut nå där ännu. Är de något ni lärare vill ha här på bloggen, säljes annonser alltså??!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0