Hemma Spa!!



Ja men vist är vi snygga?!
Nej, vi har inte ätit nå olämpligt...
Vi lyxa till de med en varsin ansiktsmask!
Inget jag e van, men kul att prova på.
Fick ju hem de gratis i brevlådan så då måste man ju prova så klart...

Jag e hemma och är sjukskriven från jobbet denna helg.
Ryggen och ett ben är inte som dom ska, är mycke bättre nu men benet jävlas än.
Har nog helt enkelt blivit lite för mycke tung göra de senaste dagarna samt för mycke jobb i övrigt.
Samt att jag mått illa och spändera dagen på skithuset i torsdags och fredags förmiddag.

I torsdags satt jag större hage åt Sissi och Tepee, Sen satt jag även åt de små. Var väl då de blev jobbigt åt ryggen, samt att de blåste bra så Jag reagera väl på de med kanske.
Alla hästar blev sen släppt på bete, Sissi å Tepee går där dygnet runt eftersom dom haft en ruta och vänt sig på redan.
Små hästarna fick gå drygt en timme på torsdagen och lite längre fredag och lördag. Jätte bra att jag slipper bära hö åt dom på lunch då de äter gräs!
Stackars Lena såg helt övergiven ut så hon har oxå fått en provisorisk beteshage och hon var ju värre än en ko på grönbet! Hon bocka och härja mer än korna gör ;-) helt överlycklig! SÅ hon har gått samma tid som Lill flocken ungefär och beta.

Ja till veckan åker ju tjejerna till hingst då, så de blir bet dygnet runt för dom då. Vad tomt de kommer bli med 2 mindre hemma...
Dusty och Bianca är fortfarande inne på nätterna, dom har vänt sig med de och verkar ganska nöjd.
Dusty går i egen hage fortfarande på morgon just för att hon ska få i sig hö, annars går hon bara och plockar och äter gräs. Sen går hon med flocken resten av dagen och äter de lilla gräs som är samt följer med på bet. Hon har haft mer inväning än de andra, hon har beta 2-3 timmar på förmiddagen själv just för att DE är lättare att vänja in då tycker jag.
Å bäst av allt är ju att hon mår bra och att hon klarar av de. Dock är jag fortfarande livrädd för frost samt att jag vill hon ska få hö på nätterna, så de är bäst att hon går inne ett tag för länge än riskerar återfall...

Jag har massor av saker som skulle behöva göras så nu får jag vila och se till att komma på benen riktigt igen. 12 juni måste jag vara helt ok så jag kan springa med Fjant!!

Kommentarer
Postat av: Marie

Oo vilka snyggingar ;)

2011-05-22 @ 11:30:03
URL: http://marieivarsson.blogg.se/
Postat av: Ingela

Ha ha. Trodde de va nån skräckfilms inspelning på gång ja ;)

2011-05-22 @ 17:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0