kan de bli bättre?!



JA tänk er själv, du är hund....
De sitter ett barn vid bordet...
Barnet får mat....
Barnet har de bästa bordsskick du kan tänka dig....
Summan av kardemumman är mat på halva köksgolvet!!
Visserligen ingen höjdar mat, men morötter, sallad och vindruvor duger en sån här gång ;-)

Hur fungerar då Atlas med en 2 bent i samma ålder?
Ja jag är faktiskt imponerad, han försöker ta de lugnt på sitt vis och tycker de är kul!
Dock tycker väl inte Tuva om att bli pussad på alla gånger, så då kan hon låta å då blir de lite extra skoj!
Men svansen är i farlig höjd, dock har han inte vifta omkull henne med den än....
Men i stora hela går de ju bra, han är nyfiken och vill vara med och ha koll hela tiden, å vist får han vara de oxå. Men ibland är De lugnare att använda grinden när man inte har full koll, då ligger Atlas och har full koll på henne.

Annars har inte så mycke hänt för min del i helgen, Tomas har ju jobbat och fixa ved så nå större projekt har jag inte haft för mig.
Mucka ur kaninhuset, fy vad med Skit de blir när dom har bädd, då ser jag ju till att översta ytan är torr och fin och bädden växer och växer! En hel bil släpvagn fick vi ur! SÅ nu blire till att sommar mucka med jämna mellanrum igen.
Bianca har fått sina fötter fixad, lite hålrum kvar men ser ut som de börjar ge sig. De är inte längre på båda sidor på alla fötter som tur är...
Dusty och Bianca är fortfarande inne på nätterna. Idag har Dusty varit med flocken 10 timmar, till å med att hon äter hö med aptit igen. Bianca fäller som en tok nu, hårhögen jag fick av nu ikväll blev halva hennes höjd! Flinga, Sissi och Tepee är väl så gott som helt klar. Övriga har lite här och där men de släpper väl snart.

Denna helg skulle jag ha varit på kurs, men nu är De andra gången dom ställer in så jag valde att ta tillbaka min anmälningsavgift, går ju inte fixa ledigt från jobbet flera dagar gång på gång och slösa semester och De ändå inte blir nå. Men väldigt synd... hade så gärna vilja gå på denna hovkurs!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0