sköna maj välkommen..

Ja just vad skön maj är, de har snöa flera gånger till å från idag men inget som blir kvar som tur är! Kallt och blåsigt är de oxå!

Lite av dagens bestyr är avklarad iaf, hade delad tur igår så idag är jag som en zombi...
Morgonen börja jag och Atlas i skogen, fick sällskap av Tindra en bit. Jag sa åt henne x antal gånger att ge sig iväg hem, Atlas tyckte de var kul med en kompis på avstånd och satt sig och vänta in henne. Men då satt sig Tindra oxå så då passa vi på att gå så vi blev av med henne. Glad hon inte kom närmare än 10 meter i från oss...
Tomas tillbringar sin dag med att fälla träd hos Erik och Ulla-britt, måste ju finnas ved till vintern...

Min lediga vecka som skulle bli mycke nytta gjord blev inte ett Skit.... skulle ju sätta hage åt Lena samt rensa upp där så inget bråte fanns att göra sig illa på, men de blev ju så klart inte gjort... De börjar ju växa nu så snart är de väl för sent att rensa backen där, blir för tung rott om allt börjar växa fast och sen ser man inge vidare heller under gräs.
Annat som skulle göras på lediga veckan var ju börja på med sadelkammare, inte blev de av heller. Men de beror snarare på att jag inte vet var bygget ska bli än. Så många olika ställen jag tänkt och de mest praktiska var att ta en del av muckestacken men då blir de för smalt... så fristående blir de Men vart då??? Alternativ 1 blir för nära nya stallet, alternativ 2 gör att de blir långt att bära, alternativ 3.... alternativ 4..... alternativ 5 osv....
Juni hade jag ju som mål att de skulle vara klart så jag fick ha min semester till just semester, ser ut som de blir lite svårt att hinna med de nu. Har även koll på större lekstugor, friggebod, barack och dyligt uti fall nå lämpligt dyker upp. Gammal husvagn skulle fungera tillfällit oxå, något tips från någon??

Sista april gick lugnt till väga trots allt, Dusty var orolig som gick själv och ingen av Lill flocken var så förtjust i Kasen som brann hos grannen, dock inga jätte reaktioner på raketer och smällare. Atlas brydde sig inte alls vad jag kunde märka. Vi var ute när de small Men han skulle mest leka. Jag som alltid e ledig nyår och sista april hade glömt bort de på schema så jag hade lagt kvällen själv igår, inte så smart men nu bör jag klara mig något år...

Just nu är de bara semester och ledigt som hägrar i mina ögon, bara 7 arbets veckor kvar till Min semester, så nu räknar jag neråt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0