<3 3 månader i morgon <3



Tiden, var tar du vägen??
Dagarna rullar på, måndag och helt plötsligt fredag. Tomas har pappa dagar på måndagar nu så skönt att vi är hemma lite mer båda 2.
Nikolaj växer, redan en tand som visat sig. Ligga på mage kan vi glömma för han bara snurrar tillbaka till rygg. Han sover mer nu än han gjort tidigare, tror de beror på att han lugnat sig med att skrika. EN mer lugn och harmonisk son nu som verkar må mycke bättre. Mycke skratt och prat, tror han charmat de flesta nu :-)

Gården rullar oxå på, små hästarna är skitigare än någonsin tror jag, pga vädret kliar de och svettas nå hemskt! Dom har ju full vinter päls å så är de så här varmt. När grabbarna leker ser de ny duschad ut!

Nästa vecka flyttar 1 häst från gården så då finns de en stall plats till ledig om någon behöver. DE är alltså 2 platser ledig igen.

Själv ska jag ju inte ha någon mer ridhäst, men de dyker upp fler än någonsin ju!! Om de någonsin blir en större häst igen blir de ett sto att ha som avelssto och skogsmulle bara. Å såna verkar de vara en uppsjö av nu!! Å aldrig förr har jag väl hitta så många vältecknade som nu heller... så typiskt när man går på mamma peng!!

Magen min vill gärna bråka än, de svider, bränner, drar, spänner och gör ont om vart annat, samtidigt som de domnar mellan åt... När jag bär vatten åt hästarna brukar de oftast bara gå att bära 80-100 liter per gång innan jag får ge mig. Mucka går skapligt om jag inte fyller spån samtidigt, då Blir de för mycke. EN torr höbal på ca 250 kg är en omöjlig uppgift att flytta om den står på plattsidan :( så tråkigt att be andra om hjälp än!!

Nu ska jag ta en vitt på en 4 bent favorit och drömma mig ut på en skogspromenad ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0