"aktiv" lördag!



Ja för att vara jag nu så Har de varit aktivt jämfört med senaste månaderna!
På förmiddagen blev de nästan en timme promenad i snigel fart med familjen, upp mot rävafly idag igen.
Sen har jag ju efterlyst en stall hjälp på fejjan och fått lite svar, så idag har Tepee blivit riden och omskött, Bianca har fått en promenad och lika så Turbo! Skönt för mitt samvete!
Jag var mest med och hade lite koll och berätta lite om djuren, sen var Wilma som hon heter väldigt självgående och fixa de mesta själv. Klart jag ville vara med och se att allt gick bra att rida Tepee, så hon red i en hage först för att se att allt fungera, å de gjorde de så de blev en tur själv runt åkern hos Susanne och De gick oxå bra.
Nu hoppas jag att Wilma kommer fler gånger... Är ju även någon som vill komma och rida de små, Men först måste jag bli så pass att jag kan vara med och fått tillbaka både ork och styrka.

Jag har natta små hästarna själv idag iaf, försöka ha dom på fri tillgång på hö nu när frosten kommit för att hoppas de håller fång borta. Men vet ej hur pass farligt de är när de knappt finns ett grässtrå kvar i hagen de går på nätterna?
Även kaninerna har jag fixa själv idag, så de tar sig ;-)
Samt att jag fixat 2 fötter sittande på golvet.... Ja gick ju bra de med, konstigt nog är de mindre ansträngande än packa foder ex, de är ju röra mig, speciellt framåt som gör ont och blir jobbigt..

En fråga jag vill ha svar på är:
Ni som sluta röka, hur länge har värsta suget suttit i??!

Ja men de var lite av vad denna dag bjudi på, idag var De utställning i Hedemora som jag så klart inte kom iväg på, hade inte tänkt anmäla dit även om jag mått bra heller men vist e de typiskt de är nära när man inte kan åka! Nu blickar vi fram mot nästa års utställningar och hoppas de blir lika många inom rimligt avstånd även nästa år som de vari detta år!!!

Nu ska jag leta upp världens bästa killar, Nikolaj, Tomas och Atlas!! God natt...

Kommentarer
Postat av: Linda E

Heja Jennie!!

Nu minns jag inte hur länge själva suget satt i på mig, du har ju rökt x antal mer år.men runt en månad var värst med suget, sen var det mest det där med att ha nåt mellan fingrarna oxå för mig iaf..vet inte hur många småpinnar jag skalat o fipplat med...Det sitter i än det ju...=o/

2011-09-18 @ 10:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0