Nya parhästar...



JA så här ser mitt nya 2 spann ut nu för tiden. Går över förväntan att gå med vagn och hund tycker jag!
Annars rullar allt på här, börjar bli lite mer rutiner nu. Dock blir de svårt att ha rutin när gossen får ont i magen, i måndags var värsta dagen, då börja han skrika 7.10 på morgon och höll på till strax efter 17 tiden, dock sov han en liten vända i vagnen när vi var ute och gick. På kvällen sen sov han som en stock och gjorde inte många väsen...

Idag e de sista dagen små hästarna betar i hyres hagen, för i morgon flyttar de in en ny häst där! Hoppas allt kommer fungera, men de tror jag säkert att de gör.

Väntar på kyla nu för de går hemskt med torr hö när inte stor hästarna har en bal i hagen...
Fortfarande lite tungt för mig att mata alla hästar speciellt de stora som får mycke så Tomas får ge dom de som jag packat ordning.
Nu ska nog de bli mat som de låter, en som ligger och pratar nu :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0