lös hunn...


Dagarna rullar på, blir inte mycke gjort men ändå finns dåligt med tid tycker jag!
Hästarna fäller päls för fullt nu, fy vilken plåga de är mellan åt för dom! Tur man kan hjälpa dom att klia ibland.

Denna vecka hände nå som jag aldrig kunnat hoppas eller tro, Atlas var lös med Saga! Å de gick lugnt till väga, dock måste jag erkänna att jag fick "fri spel" på han först. Han blir ju så glad och helt till sig så han tappar ju totalt bort omvärlden, å med den kroppen och styrkan han har i full fart bli han ju rent ut sagt farlig!
Han börjar flyga runt och höll på dra omkull både mig Och vagn, å matte blev inte att leka med :(
Men jag tror att han för första gången fatta att nu menar matte allvar, för inte alla dagar hon sitter på marken och tvingar hunden ligga ner, inför sina tjejer dessutom...
Men sen gick allt så fantastiskt fridfullt till, 3 hundar, jag, mamma och barnvagn och lugn o ro!
För första gången på länge behövde jag inte undra om de andra hundarna blir mos eller om dom överlever nästa gång han springer omkull dom :)

Har ju som några vet haft bekymmer med Atlas lös med hundar, i koppel har de gått jätte bra, vist har de varit stök just i början. Men de har gett sig snart.
Men lös har han bara plöjt fram! Som en ångvält! 0-100 på en sekund och de som stått ivägen har flygit, han har använt andra hundar till käglor....
Å de har ju inte varit så kul...
Detta börja ju innan operation när han var "liten" å inte de lättaste att träna bort heller när de blir hög skaderisk.
Nu hoppas jag de kommer gå att testa fler gånger!!

Vitt, vitt, vitt....
Ja jag har haft och har lite projekt på gång...
Förra helgen blev de måla av och även denna helg.
Jag hade en praktisk sak i fantasin ett tag, nu är den strax verkställd...
Hoppas de bli klart i morgon eller på söndag.

Nä om jag skulle sova då, Nikolaj vaknar fortfarande x antal gånger per natt, vissa nätter sover han bara om han får ligga på bröstet :-( mellan kl 23-06 anser jag de är "natt" om han endast vaknar 1 gång på denna tid är jag över lycklig, tror de hänt en handfull gånger...
Lite mindre kul när de vaknar ut till 3-4 gånger per timme mellan åt, då blir de lätt att dom får ligga på bröstet ju!
Men vakna nätter gruva jag mig inte för, då e jag ju för de mesta vaken ändå, men mellan 5-8 sover jag som bäst å då vill jag sova oxå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0