Jenka kniper hon....


Ja, jag börjar undra om de inte tog på språnget 8 juni jag, om hon gick om och tog sig då, tyckte de lukta brunst sto både när jag lämna och hämta. Å att DILLBA fick först förvånade mig inte alls trots att vetten trodde tvärt om!
Att DILLBA brunsta när jag lämna viste jag, så egentligen är hon ju ganska exakt i tiden hon då jag lämna slutet på maj.
Men Jenka visar absolut inga som Hellst tecken på att bäbit ska komma ut, fortfarande inga släppta bäckenband, inget ljuver just även om de blivit som små limpor där. Hon äter och dricker något bättre igen.
Bara vänta vidare och hoppas 8 juni trots allt stämmer med språng, annars e risken stor de blir föl när jag börjat jobba...

Trot eller ej, men bilden på Tepee och jennie är tagen FÖRSTA gången de kliar varandra!
Från början när jennie flytta hit var ju allt frid och fröjd, sen släpptes hon ju in med Lena och Tepee. Ju mer tiden gick ju mer börja jennie styra och ställa, hon blev mer och mer hård på Tepee, så fort hon fick chansen så bet hon han och sparka åt han.
Men när Lena måste banta och fick byta hage började problemen bli värre och värre.
Jennie börja nu jaga och gå hårdare åt på Tepee.
Tepee är ju Ingen bråkstake, vågar inte ens ge igen, utan flyttar för minsta signal.
Men nu började han få lite väl mycke tyckte jag, han har haft stora huggmärken som till å me blött, flera sparkar som träffat med rejäl kraft!
Tycker inte att Tepee ska behöva ha de så på gammeldagar så jag har verkligen fundera fram å tillbaka på både ett och annat...
SÅ kom Steve förbi och jag "prata" ut med han eftersom han är väl känd med dom som har de närmsta slakteri :-(
Lät som de tar hästar 3 dagar i veckan nu, å man måste åka dit nu mer då de inte får göras hemma längre. Hur som Hellst sa jag att jag inte bestämt mig än, men de var bara säga till så fixar han allt åt mig...
Detta samtal skedde utanför hästhagen, å se a dagar senare är kortet taget!! De är något lugnare i hagen oxå tycker jag... Så hon får en chans till, men fungerar de inte så får jennie för sitt eget bästa en enkel biljett till de evigt gröna... jätte synd isf men en häst med hennes bakgrund ska inte flytta mer... men fortsättning följer!

Kommentarer
Postat av: Linda E

Klokt resonerat...

Cissi börjar göra sig klar här, märks vem av oss som får andra fölet!

2012-05-07 @ 22:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0