köp/sälj/byt!


Ja nu har jag sålt iväg lite kläder och häst saker igen.
För de pengarna så köpte jag mig en crosstrainer, har vela ha en sån i flera år nu och när jag hitta en för 400 kr måste jag ju bara slå till. SÅ summan av mina tradera försäljningar och den blev +/- noll ungefär!!

Då svärföräldrarna hjälpt till med foder har de blivit lite + i hästkassan oxå.
Ja ni som känner mig vet ju att DE är olika kassor till olika ändamål ;-)
För de överskottet har jag kosta på mig slowfeeding nät till de små, de är ett 3x3 nät.
För er som inte vet vad de är så kan jag säga att DE är ett finmaskgit nät där man stoppar i foder och hästarna får arbeta lite för att komma åt maten. Jätte bra till hästar som lätt blir tjock om de går på fri tillgång! Nu förlänger man ättiden flera timmar, å en häst mår ju bra av att äta upp till ca 16 timmar per dygn....
Förr var dessa nät skit dyra, nu är dom bara "dyr" så då passa jag på.
Hoppas de kommer fungera, dom håller på att vänja in sig på dom nu och de går bra och dom plockar i sig och tycker de verkar vara en bra sak.
En till stor fördel ska vara att DE minskar på spill, finns till stora rundbalar oxå och de jag sett har de knappt lega ett strå på backen! Men dom näten kostar!! DE var 4 siffrigt sist jag kolla efter dom.

En annan förändring på gården är att en ridbana har tagit form!
Har fundera på olika alternativ fram och tillbaka, allt från rund corall till padock osv...
Nu blev de en ridbana på 20x45 meter, så de blir nog bra trots allt. Något trång åt de större hästarna men samtidigt ska de inte gå där ofta heller. Blir Nikolaj sid sugen när han blir äldre kan de vara bra med inhängnat oxå.
En tanke är att de ska ev bli en liten hinderpark så småning om.
Samt att DE blir belyst till mörka kvällar/dagar när DE går mot höst och vinter.
Å jag kommer även kunna göra lite kör jobb med shettisarna där. Löshoppa, Longera, och arbeta från marken, ja bara fantasin sätter stopp egentligen.

NU blir de nybryggt kaffe!!

Å vänta vidare på föl....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0